U staat er niet alleen voor 06 -15 35 51 08 info@nabestaandenzorg-delft.nl

Levensdossier

Na een overlijden dienen er veel administratieve zaken geregeld te worden. In de praktijk komt regelmatig voor dat nabestaanden op zoek moeten naar de juiste informatie. Ook is lang niet altijd bekend wat de wensen van de overledene waren met betrekking tot de uitvaart, herplaatsing van huisdieren etc. In een levensdossier kun je in één document al jouw wensen en praktische zaken aan de nabestaanden kenbaar maken.

Levenstestament

Na een overlijden dienen er veel administratieve zaken geregeld te worden. In de praktijk komt regelmatig voor dat nabestaanden op zoek moeten naar de juiste informatie. Ook is lang niet altijd bekend wat de wensen van de overledene waren met betrekking tot de uitvaart, herplaatsing van huisdieren etc. In een levenstestament kunt u in één document al uw wensen en praktische zaken aan uw nabestaanden kenbaar maken.

Vooraf zaken vastleggen in een levensdossier

Na een overlijden komt er veel op de nabestaanden af, en er moeten in korte tijd veel beslissingen worden genomen. Behalve de uitvaart moeten er veel praktische en administratieve zaken geregeld worden. In de praktijk komt het regelmatig voor dat nabestaanden op zoek moeten naar de juiste informatie. Ook is bij de nabestaanden lang niet altijd bekend wat de wensen van de overledene waren met betrekking tot de uitvaart, herplaatsing van huisdieren etc.  Het geeft mensen vaak rust om te weten dat belangrijke zaken rondom hun overlijden op papier zijn gezet. Hierdoor houden ze zoveel mogelijk zelf de regie, en hebben zij hun wensen over hun nalatenschap en eigen afscheid kenbaar gemaakt.

Persoonlijk document

Het levensdossier is een persoonlijk document waarin belangrijke zaken tijdens uw leven, en na uw overlijden, worden vastgelegd. Het is een leidraad en geeft inzicht aan de nabestaanden in belangrijke administratieve zaken. Dat zijn bijvoorbeeld financiele gegevens en verzekeringen, wilsverklaringen, uitvaartwensen en eventueel een (levens-)testament. 

Het levensdossier is een dossier op maat dat in een oogopslag duidelijk maakt wat jouw wensen zijn voor alles wat jij achterlaat en wat je dierbaar is. He hebt het levensdossier in eigen beheer zodat het op ieder moment kan worden aangepast.

Door veel zaken rondom het overlijden, de uitvaart en de nalatenschap vooraf te regelen en vast te leggen, geef je jouw nabestaanden meer tijd en ruimte voor het afscheid nemen en het verwerken van het verlies. 

Het is van belang om voldoende tijd en aandacht te besteden aan het vastleggen van uw wensen rondom het overlijden, en het bespreekbaar maken met uw naasten. Vragen als: wie is de uitvaartverzorger? Wie regelt de financiële- en materiele nalatenschap? Waar liggen de papieren die nodig zijn na het overlijden? Wie gaat de spullen opruimen en verdelen? Het geeft rust om te weten dat al deze zaken geregeld en vastgelegd zijn.

Neem gerust met mij contact op om je hierover verder te informeren.  

Over praktische zorg na een overlijden kan je meer lezen op de pagina over Nabestaandenzorg.

Heeft u behoefte aan maandelijkse ondersteuning bij uw administratie? Over hulp bij uw administratie en financiën op regelmatige basis kunt u meer lezen op de pagina over Seniorenadministratie.

 

 

Heeft u vragen of wilt u gratis kennismaken?

Dat kan. U kunt mij bellen, e-mailen of een bericht sturen via het formulier hiernaast. Wij zullen je dan zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen één werkdag, terugbellen.

Velden met een * zijn verplicht

Contact

Waar kan ik u mee helpen?

Contact

Yvonne Sanli
06 -15 35 51 08
info@nabestaandenzorg-delft.nl

KvK inschrijfnummer: 71598413

Snel naar

Levenstestament
Nabestaandenzorg
Seniorenadministratie

Privacyverklaring

Nabestaandenzorg-Delft is aangelsloten bij:

 

Nabestaandenzorg-Delft helpt u bij:

  •  Het ordenen en bijhouden van uw administratie
  • Het openen en/of opbergen van de post
  • Het invullen van formulieren
  • Het aanvragen van voorzieningen bij uw gemeente, of toeslagen bij de Belastingdienst
  • Het betalen van rekeningen
  • Belastingaangiften
  • Het onderhouden van contacten met instanties.