U staat er niet alleen voor 06 -15 35 51 08 info@nabestaandenzorg-delft.nl

Levensdossier

Steeds vaker willen mensen zelf de regie houden over hun eigen nalatenschap. Regel je niets, dan bepaalt de wet. Maar er zijn veel zaken waarover je zelf kunt beslissen. Ook kun je ervoor zorgen dat jouw nabestaanden niet op zoek hoeven naar belangrijke informatie zoals een testament, verzekeringspapieren of wachtwoorden. Ik begeleid en adviseer mensen die in een levensdossier hun wensen en praktische zaken willen vastleggen. 

Belangrijke zaken vastleggen in een levensdossier

Als je net een dierbare verloren bent dan moeten er veel beslissingen genomen worden. Dan wil je niet op zoek naar belangrijke informatie. Ook zijn  nabestaanden vaak niet op de hoogte wat de wensen van de overledene waren met betrekking tot de uitvaart, herplaatsing van huisdieren etc.  Het geeft mensen vaak rust om te weten dat belangrijke zaken rondom hun overlijden op papier zijn gezet. Hierdoor houden ze zoveel mogelijk zelf de regie, en hebben zij hun wensen over hun nalatenschap en eigen afscheid kenbaar gemaakt.

Persoonlijk document

Het levensdossier is een persoonlijk document waarin belangrijke zaken tijdens uw leven, en na uw overlijden, worden vastgelegd. Het is een leidraad en geeft inzicht aan de nabestaanden in belangrijke administratieve zaken. Dat zijn bijvoorbeeld financiele gegevens en verzekeringen, wilsverklaringen, uitvaartwensen en eventueel een (levens-)testament.

Het levensdossier is een dossier op maat dat in een oogopslag duidelijk maakt wat jouw wensen zijn voor alles wat jij achterlaat en wat je dierbaar is. En het levenstestament kan op ieder moment worden aangepast.

Door zoveel mogelijk zaken rondom het overlijden, de uitvaart en de nalatenschap vooraf te regelen en vast te leggen, geef je jouw nabestaanden meer tijd en ruimte voor het afscheid nemen en het verwerken van het verlies.

Het is van belang om voldoende tijd en aandacht te besteden aan het vastleggen van uw wensen rondom het overlijden, en het bespreekbaar maken met jouw naasten. Vragen als: wie is de uitvaartverzorger? Wie regelt de financiële- en materiele nalatenschap? Waar liggen de papieren die nodig zijn na het overlijden? Wie gaat de spullen opruimen en verdelen? Het geeft rust om te weten dat al deze zaken geregeld en vastgelegd zijn.

Neem gerust met mij contact op om je hierover verder te informeren.

Over praktische zorg na een overlijden kun je meer lezen op de pagina over Nabestaandenzorg.

Heeft u behoefte aan maandelijkse ondersteuning bij uw administratie? Over hulp bij uw administratie en financiën op regelmatige basis kunt u meer lezen op de pagina over Seniorenadministratie.

 

 

“Ons eerste gesprek voelde voor mij gelijk goed en ik ben dankbaar voor jouw vakkundige begeleiding!”

 

Belangrijke zaken vastleggen in een levensdossier

Als je net een dierbare verloren bent dan moeten er veel beslissingen genomen worden. Dan wil je niet op zoek naar belangrijke informatie. Ook zijn  nabestaanden vaak niet op de hoogte wat de wensen van de overledene waren met betrekking tot de uitvaart, herplaatsing van huisdieren etc.  Het geeft mensen vaak rust om te weten dat belangrijke zaken rondom hun overlijden op papier zijn gezet. Hierdoor houden ze zoveel mogelijk zelf de regie, en hebben zij hun wensen over hun nalatenschap en eigen afscheid kenbaar gemaakt.

 

Persoonlijk document

Het levensdossier is een persoonlijk document waarin belangrijke zaken tijdens uw leven, en na uw overlijden, worden vastgelegd. Het is een leidraad en geeft inzicht aan de nabestaanden in belangrijke administratieve zaken. Dat zijn bijvoorbeeld financiele gegevens en verzekeringen, wilsverklaringen, uitvaartwensen en eventueel een (levens-)testament.

Het levensdossier is een dossier op maat dat in een oogopslag duidelijk maakt wat jouw wensen zijn voor alles wat jij achterlaat en wat je dierbaar is. En het levenstestament kan op ieder moment worden aangepast.

Door zoveel mogelijk zaken rondom het overlijden, de uitvaart en de nalatenschap vooraf te regelen en vast te leggen, geef je jouw nabestaanden meer tijd en ruimte voor het afscheid nemen en het verwerken van het verlies.

Het is van belang om voldoende tijd en aandacht te besteden aan het vastleggen van uw wensen rondom het overlijden, en het bespreekbaar maken met jouw naasten. Vragen als: wie is de uitvaartverzorger? Wie regelt de financiële- en materiele nalatenschap? Waar liggen de papieren die nodig zijn na het overlijden? Wie gaat de spullen opruimen en verdelen? Het geeft rust om te weten dat al deze zaken geregeld en vastgelegd zijn.

Neem gerust met mij contact op om je hierover verder te informeren.

Over praktische zorg na een overlijden kun je meer lezen op de pagina over Nabestaandenzorg.

Heeft u behoefte aan maandelijkse ondersteuning bij uw administratie? Over hulp bij uw administratie en financiën op regelmatige basis kunt u meer lezen op de pagina over Seniorenadministratie.

Contact

Yvonne Sanli
06 -15 35 51 08
info@nabestaandenzorg-delft.nl

KvK inschrijfnummer: 71598413

Nabestaandenzorg-Delft helpt u bij:

  • Het ordenen en bijhouden van uw administratie
  • Het openen en/of opbergen van de post
  • Het invullen van formulieren
  • Het aanvragen van voorzieningen bij uw gemeente, of toeslagen bij de Belastingdienst
  • Het betalen van rekeningen
  • Belastingaangiften
  • Het onderhouden van contacten met instanties.